• سریع و بی سکون


سریع و بی سکون در مجموعه گام دوم انقلاب اسلامی

 

بیانات در دیدار مسئولان و محققان ستاد توسعه علوم شناختی، مورخ ۳/۱۱/۱۳۹۷

 

الحمدلله در این پانزده شانزده سال، بیست سال -قریب بیست سال اخیر- حرکت علمی در کشور یک حرکت جدّی خوبی شده لکن این حرکت اگر از شتاب بیفتد، ما عقب میمانیم.

حالا بعضی اوقات آمار میدهند، میگویند «آقا! شتاب حرکت ما مثلاً پانزده برابر متوسّط دنیا است»؛ خیلی خوب، این خیلی خوب است امّا کافی نیست؛ [چون] ما از زیر صفر شروع کردیم.

ما بعد از نابودی رژیم طاغوت از زیر صفر تقریباً شروع کردیم و وقتی که از زیر صفر شروع میکنیم، برای اینکه برسیم به نقطه‌ی اوج، شتابمان بایستی زیاد باشد و در مدّت طولانی‌ای [هم] این شتاب باید زیاد باشد. این کافی نیست که الان شتاب ما مثلاً چند برابر متوسّط دنیا است؛ بله [هست] امّا این به‌ اصطلاح شدّت شتاب، بایستی بیست سال طول بکشد، سی سال باید طول بکشد تا ما بتوانیم به نقطه‌ی اوج برسیم؛ وَالّا اگر چنانچه ما نکنیم، [عقب میمانیم].

حالا این رشته‌های مربوط به علوم شناختی، یک مجموعه است، یک دستگاه علمی است؛ دستگاه‌های علمیِ دیگری بلافاصله به وجود خواهد آمد یعنی تولید خواهد شد؛ ذهن بشر که متوقّف نمیشود.

آنهایی که در این زمینه‌های ابتدائی، در زیرساخت‌های علمی از ما جلو هستند، زودتر مسئله به ذهنشان میرسد، زودتر در صدد حلّش برمی‌آیند و زودتر به رتبه‌ی بالاتر میرسند لذا ما باید خودمان را بالا بکشیم. عرض من این است؛ اصرار بنده بر این است.

 

گام دوم انقلاب اسلامی در کلام مقام معظم رهبری

تلویزیون اینترنتی معیار

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:
گالری تصاویر

دیدگاه های سریع و بی سکون
برای نوشتن دیدگاه و نقد خود درباره این پست ابتدا وارد شوید.
همچنین مشاهده کنید
مدیریت متروک در انقلاب اسلامی
گام دوم انقلاب اسلامی موشن گرافیک و پوستر
محتوای مجرمانه – گام دوم انقلاب اسلامی